Tablouri… azi: Nonculoare

Vuillard-Womaninstripeddress

Édouard Vuillard – Woman in stripped dress – 1895

Sursa: AICI

şi AICI(Artist şi tablou-date )

10 gânduri despre “Tablouri… azi: Nonculoare

  1. O stiam un pic mai caldă, roşurile erau mai calde în reproducerea pe care o admirasem eu la posimpresionişti. Asta nu prea are importanţă, e categoric dominată de roşuri plăcute, ca şi culorile toamnei: roşu veneţian sau englez, depinde de repoducere, roşu terra sienna, sau chiar tizian. O cromatică extrem de preţioasă, coaptă, a o TOAMNĂ pe materiale textile şi portrete. Mare portretist, recreează o lume din culori naturale, pământuri colorate, e apropiat de mine prin căldura culorilor.

    1. Mirela,
      la tot ce-ai spus, minunat şi chiar ce-mi trebuia(este cu adevărat rar şi preţios) adaugă „florile” şi „stînga sus-ul” şi ai să ştii ;)
      azi aş fi pus ceva gri cu totul dar am ales această reproducere tocmai pentru că „nu-i reuşită”
      ai punctat exact, de ce mă mir? ;) , nu-i aceiaşi căldură din ce ştii tu… dar e acolo, exact cum ai spus: „o ştiam un pic mai caldă”… nu-i Mirela, s-a ascuns căldura ei… în flori tăiate(alb/negre) şi în „fantomatice iluzii” :(
      există o singură pată roşie… în plexul solar… din păcate se pierde în nonculori :(
      asta-i: azi m-ai ghicit, începi tot mai mult să prinzi „jocul”, sunt încîntată absolut

      1. Da, cu precizarea că aici nu văd nonculori, poate florile, dar prea puţin pentru a-l încadra într-o gamă care nu-i aparţine. Negrul florilor e adânc şi colorat, un negru bordeaux,e o ADEVĂRATĂ culoare, iar albul conţine ocruri aurii de o rară căldură, uşor ofilite, le simţi mirosul de uscăciune pe margini…o uscăciune autumnală, coaptă şi iluzorie. Roşul din zona plexului e un centru de interes croamtic, critic-ştiinţific vorbind, că mie tot roşul rochiei, al părului şi dungilor mi se par centre de interes cromatic. Cald şi copt, creat din culori de pământuri, fără pigmenşi, culori venite din pământuri şi plecând, parcă, odată cu iluzia din stânga-sus…în pământuri. Bănuiesc că e unul din preferatele tale, nu neapărat estetic vorbind…

        1. Mirela,
          tu deja nu mai bănuieşti, ai certitudini ;)
          exact aşa îl tot feliez eu, mereu… mereu…
          azi, nonculoarea: atît! mă traduci exact unde şi cît/cum trebuie, divină inspiraţie am avut să-l „scot”
          hm, cred că o să o fac cu mai mult curaj… deja mă simt mult mai bine… îmi înţelegi culorile, sunt peste poate, încîntată :lol:

    1. Cristian,
      nici unul dintre noi nu le-a văzut şi nu le ştie pe toate, ar fi cumplit :lol:
      fără minunile mirărilor am fi mult mai săraci
      exerciţiul ăsta, zilnic, de a afla şi întreba ne ţine mereu „în formă”(pe mine una meree)

Lasă un răspuns

