Poemul de seară

 

Am în seara asta întoarceri în timp, al meu, al poeziei… am avut azi lecturi pe care vreau să le exorcizez în felul meu…era cît p-aci să mă apuc de citit Ienăchiţă Vacărescu. Aşa de amoc. Ei…

ELENA FARAGO

Pentru cine nu ştie, poate citi AICI

Pentru mine înseamnă amintiri calde şi nişte ani plini de lumină, inocenţă şi candoare de cenaclistă, pierdute-n zile de toamnă (stră)lucitoare cum alte toamne n-or mai fi… naivităţi de adolescentă, cum altfel, îndrăgostită. Naivităţi.

POEMELE găsite în virtual nu-s „acelea”… aşa că vă dăruiesc din volumul meu, din sufletul unei toamne… (de)demult

O, NU MĂ LUA DE MÎNĂ…

O, nu mă lua de mînă

Şi, nu-mi căta privirea-

Căci mîinile,

Şi ochii,

Ce mi-ar prii acum,

Nu se găsesc în tine,-

Şi n-ai pricepe cum

Să-mi însoţeşti durerea

Pe-nneguratu-i drum…

O, nu mă lua de mînă

Şi nu-mi căta privirea,-

Ci lasă-mă

Cu ochii închişi să mă petrec,-

Cu mîinile-amorţite pe piept

Mă lasă, pînă

Voi auzi în gîndu-mi

Că gîndul mi se-ngînă,-

Pîn-voi simţi în suflet

Că sufletu-ţi mi-nmînă

Izbăvitoare punte

Pe valul care-l trec…

Căci de te-am luat de mînă

În clipa-n care ochii

Ţi-au fost orbit,

Uimiţii,

Pe culmea ce-o urcam-

Eu nu eram drumeţul stingher

Care-ncercam

Să mi te prind tovarăş

În calea ce-o mai am

De străbătut

Pe puntea ce-o poţi vedea cu ochii…

Şi nu ca să-i dăm clipei

Vremelnicul fior

Al tinei,

Încălzite de-un strop de foc din soare,

Ţi-am răsădit în suflet

Lumina ce răsare

De dincolo de tină

Şi dincolo de soare,-

De dincolo de lumea

Cu ochi şi mîini ce mor…-

ŞI IAR MI SUFLETUL LA TINE…

…Şi iar mi sufletul la tine

Atît de-ntreg,

Atît de tot,

Că-mi sorb o lacrimă şi-mi pare

cere,

Mîngîie,

Şi doare,

De parcă tu ai plîns-o-n mine,

De parcă ţi-am venit de tot…

Aşa!… dă-mi mîinile-amîndouă,

Şi ochii amîndoi mi-i dă,

Deschişi adînc

Şi mult

Şi-aproape

Pîn-vom închide-o sub pleoape

Aceeaşi stea topită-n două

De mult ce ia

De mult ce dă…

Şi calea gîndului se-nchide

Doar lacrimile vad îşi cer…

Şi nu mai am nici ochi,

Nici gură…

Pe valul mării ce mă fură

Privirile nu-şi pot deschide

Decît fereastra dinspre cer…

12 gânduri despre “Poemul de seară

  1. Mi-am amintit de : „Dacă-mi aplec smerit genunchii,
    Şi mâinile mi le-mpreun”. Elena era de o sensinbilitate incredibilă, prea mult suferea pentru ceilalţi…dar a fost fericită aşa, cu toată suferinţa, pentru că a trăit fericirea alătri de fiica dorită, pentru care a scris cele mai frumoase poezii. Îmi place mult Elena Farago.

          1. Ha, ha – mi se pare că regăsesc oarecari „împunsături” tare simpatice aici… Şi-mi place… „Draga” este un pic departe, nu se simte că resimt depărtarea??? Zâmbesc acum… Deloc ironic.

            1. Cristian,
              unde-s? „împunsăturile”… fac acuşi analiză pe text să le găsesc că poate-oi fi fost obosită rău aseară şi mi-a scăpat involuntar ceva
              ştiu bine că draga ţi departe şi crede-mă ştiu zîmbetele dorului, sunt empatică 100%

  2. Am venit sa-ti spun ceva si am uitat ce, asa ca vorbesc aiurea, dar tu o sa ma ierti. Revin cand imi amintesc, daca mai am vreo sansa :D

    1. Oana,
      am priceput … asta este, nu mă mai pot schimba sory, oricum îi bine că mă tragi din cînd în cînd de mînecă, fă-o mai des ;)
      salvez ce pot, restu-i la derută
      iar tu stai liniştită în ale tale… nu mai veni, cînd ai ceva să-mi zici dai tu telefon :lol:

    1. Zinca,
      ştii că Ţara Fetelor a fost reeditată?, nu mi-a venit să cred după tot ce-i făcuseră Mariei Banuş excluzînd-o din toate antologiile recente
      ce să mai zici, mi silă de găştile alea… oricum, ştii, am mai vorbit
      te pup

Lasă un răspuns

