Poemul de seară

Lucian Blaga – Dorul

Setos iţi beau mirasma şi-ţi cuprind obrajii
cu palmele-amîndouă, cum cuprinzi
în suflet o minune.
Ne arde-apropierea, ochi în ochi cum stăm.
Şi totuşi tu-mi şopteşti: „Mi-aşa de dor de tine!”
Aşa de tainic tu mi-o spui si dornic, parc-aş fi
pribeag pe-un alt pămînt.

Femeie,
ce mare porţi în inimă şi cine eşti?
Mai cîntă-mi înc-o dată dorul tău,
să te ascult
şi clipele să-mi pară nişte muguri plini,
din care înfloresc aievea – veşnicii.

Eu, mie

9 gânduri despre “Poemul de seară

    1. Neliniştitu’
      aşa făceam şi eu atunci, îndrăgostită rău „de filosofie” ;) dar de înţeles, cred doar… că nu-s trufaşă, am înţeles mult, mult mai tîrziu

  1. Dorul… la Blaga, la noi şi la portughezi (saudade) şi atât!
    Am sosit, am fost cu cei doi iubiţi ai mei, Xaba şi Enya, într-o scurtă vacanţă!
    Păi da, se succed cu prea mare repeziciune extraordinarele posturi, aici, la tine. Lasă un respiro între ele, aşa să faci, să aibă lumea timp de ele, să le admire, să le comenteze! Cât despre poetul, dramaturgul, eseistul, filosoful, publicistul, traducatorul şi marele OM Lucian Blaga, am doar cuvinte…mute, tac. Mă înfior la gândul ca mama are origini în familia Blaga şi mă bucur, în acelaşi timp. Superbă poezia aleasă!

    1. Mirela,
      sufletul meu este plin… dăruiesc…
      crede-mă, comentariile sunt neimportante, cine ţine la mine ştie, şi o şi face, să-mi lase o vorbă chiar şi fără interes pentru însemnările mele
      „lumea” nu-i interesată de ce-i aici Mirela… politica, secsul, hîhîiala şi cinismul… şi încă cîteva… alea-s domenii de interes (şi)în virtual
      aşa că noi, ne vedem de suflet… „comentatorii” de-ale lor
      şi eu m-am(i-am) îndepărtat şi ei s-au plictisit într-un final fericit… toată lumea-i mulţumită :lol:
      a, o să vină curînd vremea să fiu mult mai rar aici aşa că las urme, să nu vă plictisiţi în lipsa mea ;)

      1. Să nu faci asta, tocmai de ce ceea ce faci aici tu are nevoie lumea, să ştii, că „de-alea” au în exces! Dar îmi susţin părerea că ar fi util un respiro, începe şcoala, începe munca odată cu toamna…şi mi-ar părea rău să treacă ceva pe lângă mine şi să nu prind „ceva-ul” din zbor. Mie îmi pare că parte din farmecul acestor posturi e comentariul, ca discuţie, părerile argumentate, doar aşa mai învăţăm şi noi! Cred că eşti de acord.

        1. P.S. Un respiro intre postări, clar! Adică, prea multe postări de top, dar sunt convinsă că ai multe de arătat, să am şi eu timp să le găsesc la timp. Nu ced că pot lăsa şcoala, din păcate nu am avut suncces cu reclama, vezi…oamenii NU sunt interesaţi de ceea ce credem noi, aşa că…facem ce TREBUIE nu CE VREM şi pentru ce avem talent…gata cu artele, pedagogia îşi va lua partea de suflet pe care aş fi ţinut-o doar pentru frumos.

        2. MIRELA!
          încep şi eu „munca” :lol: la aia mă refeream şi „munca” include plecări… nu o să am atît de multă vreme pentru „aici”, deşi aparatura o să fie în permanenţă cu mine, aşa că voi trece mai rar
          cît despre comentarii, hm… ce să spun, se vede cu ochiul liber „interesul” :lol:
          mie-mi convine de minune dar sunt unii care mi-au zis că-mi bag unghia-n gît de invidie că nu-mi sunt comentate însemnările, ori alţii care mi-au transmis că am blog de copy-paste ori de ce scriu alţii… aşa se vede de la ei promovarea a ce mi se pare mie minunat în blogosferă şi vreau să arăt şi altora care nu citesc chiar peste tot… cam asta-i percepţia, eu, doar constat şi-mi văd de drumul meu
          vezi dar, în ce „lume” trăim :lol:

          1. Munca… ar trebui să facem munca pentu care am fost creaţi şi născuţi, poate tu o faci, ca eu nu sigur nu fac ce-ar trebui, dar dacă nu merge, nu merge, trebuie să trăim…Cât despre INVIDIOŞI, lasă-i în amarul lor, să dea ei copy paste să văd şi eu: CE, DE UNDE , DESPRE CINE vor vorbi dumnealor! Să mă „râd” un pic!

            1. Mirela,
              mici meschinării ;) le controlez în viaţa reală şi cu atît mai uşor aici unde nici măcar nu mă obosesc să răspund
              nu ai să vezi „aici” din aceia… care îndrăzneşte este la „spam” direct :lol:
              am depăşit „epoca blîndeţilor” şi gingăşiilor prost înţelese ; ţi-am zis doar, e „Anotimpul meu” şi-s Şefă! :lol:

Lasă un răspuns

