ÎNGERUL, de însoţit… Tatiana :(

NICHITA

– INVOCARE –

Nu uitaţi ce legături am eu cu voi

şi nu mă părăsiţi,

voi, acel altceva, mereu şi întruna,

mereu şi întruna.

O, nu mă lăsaţi, privelişti,

auzite de orbul de mine.

Şi nici voi, mîngîioase mătăsuri,

pipăite

de cel fără de braţe,

şi, deşi bărbat, aidoma

statuii dezgropate din fundul pămîntului

a lui Venus…

Orbita mea e goală şi-n ea doarme

mumia unui faraon.

De multă vreme caut

un fel de piramidă nevăzută,

la care invizibili sclavi şi-au pierdut

viaţa lor, prea transparentă,

invizibilă aproape.

Nu uitaţi ce legătuti am eu cu voi,

şi nu mă părăsiţi.

Puterea mea de a nu fi atît de mare,

încît în locul unde stau se naşte-un con,

se naşte-o gură cu colţi albi, absorbitoare,

Şi cad în ea,

Văzutul, Auzitul, Degustatul, Pipăitul,

ca într-o foame nesfîrşită şi adîncă

din pîntecul meu tras, mutată

pînă-n locul

pe care şi l-a dat de centru Infinitul.

lumanare1– CÎNTEC –

Moare circular cine poate să moară

întors în el însuşi pe neaşteptate,

mai lăsînd cîte o mînă afară,

cu palma goală, cu degetele resfirate.

Mie mi-e greu, îmi mor numai cuvintele,

gura strigătoare la cer rămîne.

Îmi ard pînă la piele veşmintele

şi steagul tău de-nvingător, stăpîne.

Alerg, şi dacă alerg, ce?

Nu se vede? Nu scapă numeni, nu, nu!

Şi nici nu se ştie cînd şi de ce

şi nici care-i întîiul: eu? tu?

