Poemul de seară

Picture 001Cartea Românească – Ediţie bibliofilă 1986 (îngrijită de Romulus Vulpescu)

ION BARBU

– POARTĂ –

Suflete’n pătratul zilei se conjugă.

Paşii lor sunt muzici, imnurile – rugă.

Patru scoici, cu fumuri de iarbă de mare,

Vindecă de noapte steaua’n tremurare.

Pe slujite vinuri firmitură-i astru’.

Munţii’n Spirit, lucruri într’un Pod albastru.

Raiuri divulgate! Îngerii trimeşi

Fulgeră Sodomei fructul de măceş.

10 gânduri despre “Poemul de seară

    1. Nicu,
      acuma, poate-o fi şi-a mea frumoasă, ascult greieri şi ard amintiri (vikingeşte, cu corăbii cu tot :( )… şi nici trifoi cu patru foi nu ţin minte să fi găsit vreOdată

  1. „Există undeva, în domeniul înalt al geometriei, un loc luminos unde aceasta se întâlneşte cu poezia” (Paul Valery)…la care subscriu, pantru ca sunt total de acord cu ambii poeti matematicieni si pentru ca acel loc exista. Expresiv portretul facut de Marcel Iancu. O editie cu adevarat biblifila, ai o bibliteca… sa-ti traiasca, mai ales ca ne rasfeti si pe noi cu versuri si imagini! Cat despre trifoi, cel cu trei foi arata mai bine, e mai cinstit, mai perfect si mai concordant cu numele. :)

    1. Mirela,
      ei, nu am nici pe departe aşa o bibliotecă grozavă, am în schimb doar cărţi de suflet pe care
      mi le-am luat din Cluj, majoritatea,în studenţie… restul sunt doar cărţi
      volumul ăsta are, normal, o poveste şi mi s-a făcut brusc dor, aseară, de o vorbă şi o amintire… şi le-am avut pe amîndouă :lol:
      recunosc că v-am cam intoxicat în ultima vreme cu poezie, pe voi cei care mai treceţi să vedeţi ce mai fac ;)
      am avut de terminat o lucrare complicată, de specialitate, şi mi-am luat un fel de respiro la gîndirea virtuală(în traducere, nu scriu însemnări nu intră mai nimeni şi eu am timp… de… la poeme cine să se apropie? ;) = doar cei care chiar vor să comunice cu mine… am „marcat”,mi-am văzut liniştită de treabă şi viaţa le-a aşezat pe celelalte pe făgaş, selecţia naturală, ca-n real :lol:)
      pe trifoi, recunosc, mi un pic ciudă… mă uit cu jind,uneori, la cei norocoşi…mai că-mi vine să-mi pun întrebări despre chestii grele: destin, predestinare… la,la,la :lol:
      noroc că nu mă ţine mult, am altele mult mai „grele” pe ordinea de zi, filozofăm „în afara orelor de program”, nu-i vremea, acum :roll:

  2. Buna dimineata! Mie mi-e dor zilnic de prietenii virtuali *sau reali din virtualitate!(parca mai dor decat de unii reali care poate sunt…virtuali din realitate! Mai bine veneam cu o cafea decat cu alambicatul asta de limbaj)..Ce specialitate ai? Filologie? Mi-ar placea sa stiu, poate pentru ca eu m-am hotarat sa -mi dau demisia din invatamant, pentru a ma ocupa exclusiv de arta si design. Mi-am irosit prea mult timp, sanatate si putere de creatie/munca pentru a ma „rutina” la nesfarsit. E o decizie grea, sunt titulara gr II in al doilea oras al tarii…dar decizia am luat-o si vreau sa mi-o asum atat singura, cat si cu ai mei si alaturi de oameni care, poate, vor sa stie si sa inteleaga. O zi buna sa avem!

    1. Mirela,
      ce bine mi-a făcut în dimineaţa asta cafeaua cu tine :lol:
      prietena noastră X o să zîmbească „pe sub mustăţi”(o spun de drag, vezi bine) cînd o să citească aia cu filologia…
      nu, draga mea, am terminat dreptul :lol: şi specializarea o am în civil (proceduri) şi penal-criminalistică-
      mă încîntă decizia ta de a te ocupa exclusiv de artă şi design. am cîţiva prieteni în domeniu. ne vedem destul de rar, ce-i drept dar fiecare întîlnire-i o încîntare. reciprocă. şi toate aproape exclusiv din vina mea. uite, am luat şi eu o decizie, acuma pe loc: să remediez urgent „asta” :lol: ce uimiri or să fie… deja mă bucur, îmi plac ochii oamenilor cînd se uimesc, de bucurie
      şi eu am acuma chiar această nevoie: de uimirea lor, a ochilor, bucuroasă
      nu pot decît să-ţi mulţumesc pentru gîndul ce mi l-ai adus
      precis o să avem o zi bună, simt! :lol:

      1. Uimire poţi vedea cu ochiul liber (din vârful degetelor!) şi pe faţa mea, nu îmi imaginam că ai o muncă atât de interesantă şi grea, sau aşa văd eu lucrurile. Încep să mă mai dezmorţesc citind că există şi o persoană pe care o încântă decizia mea….şi soţul meu e încântat, dar mama, care e medic stomatolog,e de părere că dau cu piciroul la ceea ce unii nu obţin niciodată şi , Doamne, cât şi-ar dori…Mă bazez mult pe părerea mamei mele, e o legătură strânsă între noi şi de data asta nu e de partea mea…CELLA, hai să mai bem o cafea: iţi propun un espresso Pellini, cu frişcă naturală lichidă şi zahăr brun, atât cât să îi dea savoare!Şi da, o zi foarte bună pentru noi!

        1. Mirela,
          ai reuşit ce alţii se străduiesc de zile bune: m-ai făcut să rîd, din suflet şi cu toată gura (mi se întîmplă rar rău) :lol:
          beau cu tine oricîte cafele vrei, este „de bază” la mine ca şi apa plată, dar fără frişcă… un miligram de zahăr brun şi-atît
          cum nu amestec niciodată nimic ;) cum aş putea amesteca tocmai cafeaua :lol:
          ce să zic, eu sunt adepta schimbărilor radicale, din cînd în cînd, dar nu te lua după mine…
          am susţinut toată vremea pe aceia dintre prietenii mei care au luat o hotărîre radicală în ce i-a privit… că au reuşit ori nu (perfect) pe termen lung s-a dovedit că a fost „de bine”. mamele „ştiu”, mai ales cînd relaţia este apropiată. şi a mea a fost la fel, cu mama (d.o.p.) dar azi, privind în urmă, tare aş vrea să nu o fi ascultat măcar o singură dată cînd, s-a dovedit, hotărîrea mi-a fost influenţată şi m-a costat (mult, din păcate… ori cine mai poate şti, of…)
          zic, dacă tu şi soţul tău sunteţi încîntaţi este O.H., nu ai de ce să te temi
          şi a face un lucru aşa, doar de… nu-i bine, nici pentru tine şi nici pentru „lucru”. părerea mea :lol:

  3. Cu siguranţă ai râs de perplexitatea mea în faţa aflării profesiei tale! Mă bucur, e bun râsul, din suflet şi adevărat. Auzi, chiar nu mai merg la şcoala aia. Punct. Pe-aici oamenii îşi agaţă de gât tinichele cu „mă ducla lucru pt pensie” şi nu prea o mai apucă, trist, dar adevărat. Ei nu, eu nu mai duc, o să continui this very moment o potenţială capodoperă. Am găsit azi un trifoi cu patru foi…i l-am dat Enyei, ea a mai găsit două! Mă întorc către grafica mea. Seară bună!

    1. Mirela,
      daaaaaaaaaa, mă bucur de parc-ar fi vorba de mine
      vai, dar tu mă faci să şi fluier azi :lol: auzi la ea, grafică!!!
      numai ce i-am cerut lui Andrei azi după amiază să-mi „facă rost” de nişte grafică bună, sunt moartă după grafică
      numai bucurii mi-ai făcut azi şi eu nu rămîn datoare ;) să fie clar
      să-ţi fie seara măcar la fel de bună cum mi-a fost mie ziua şi seara asta
      pup :lol:

Lasă un răspuns

