Poemul de seară

-POEMIX- IULIAN TĂNASE

Tu ce vezi cînd te uiţi în oglindă?

Ce oglindă foloseşti? E amabilă cu tine? E nemiloasă? Ţi-ai lovit vreodată oglinda? Ai injurat-o de mamă? Ţi-ai ameninţat oglinda că o vei da afară din casă?
Cînd te uiţi în oglindă îţi vezi prietenii pierduţi pe drum? Îţi vezi eşecurile acelea imune la farduri si la alte fonduri de ten? Oglinda ta e mai înaltă decît tine? Oglinda ta spune adevarul mai degrabă dimineaţa decît seara?
Cînd te uiţi în oglindă vezi ceva din tine? Vezi cuvintele şi gesturile stupide pe care le-ai aruncat unora sau altora în faţă? Oglinda ta regretă vreodata ceva?
Te recunoşti cînd iţi priveşti oglinda în ochi?
Oglinda ta îşi vede de-ale ei, adică de-ale tale, sau mai aruncă un ochi şi în oglinzile altora?
Oglinda ta invidiază oglinzile altora?
Cu cît iţi plăteşti oglinda să te facă mai înalt, mai frumos, mai talentat decît eşti?
Oglinda ta se imbracă mai bine decît tine? Ascultă aceeaşi muzică?
Capra vecinului ce oglindă foloseşte?
L-ai văzut vreodată pe Dumnezeu în oglindă?

vis

8 gânduri despre “Poemul de seară

  1. Buna,buna intrebare!ce simpla e ,si cite semnificatii poate avea!ar trebui sa raspund pas cu pas!!!timpul e de vina!Ah!timpul asta!revin cind am timp si acces la net!!Sintem 2 pe el si una e in vacanta!!Am venit cu rugaminte sa treci pe la mine sa-l votezi pe Brincusi!Merita si da si tu mai departe daca doresti!!!!!Multumesc frumos!- Bunatati-simple.blogspot.com –

    1. Mariana,
      l-am votat şi-l mai votez, cu 1.000 de mîini pe BRÎNCUŞI
      revio cînd poţi, eu sunt mai mereu aici :lol:
      n-ai de ce mulţumi

  2. shit ma, io in blogroll am citit premiul de seara si d’aia am intrat :P musai sa cresc o tzara fontu
    apoi cu oglinda, a dreacu, … bai imi face o moaca de bou… ceva de speriat. da ca sa ma vaz bine ma uit de obicei in dormitor deschizand la 45 de grade ambele usi ale dulapului. de altfel asa reusesc sa-mi vad si curu. si fiind in 2 oglinzi nici nu e intors, iti dai seama ce realizare?!
    a, si ceafa mi-o vad. cam CFRista ea…
    mda, si ma mai uit sa vad cum stau cu canceru, am o alunita un pic mai mare decat prevede legea pe spate. oricum, daca mor va anunt ;)

    1. Trex,
      eşti în curte, în c… gol şi te-o fi luat curentu’ :-P
      AICI ÎI CU FILOZOFIE
      shit, premianţii… în vacanţe familiare cu voi, las’ că ţinem noi ăştealalţii, amărîţii, steagu’…
      voi cu practiaca, noi… cu filozofia… la tăţi ni greu, şi ne vine vremea
      fac io ferpar şi coroană, tu… mori fericit, dă bip

  3. Oglinda mea e foarte criptica si mereu pusa pe facut glume … poate ca vrea sa-mi demonstreze ca nu merit sa ma privesc in ea :),

    1. X,
      eşti ghiduşă azi, şi-mi placi şi aşa ;)
      eu, cu oglinda mea, am inventat un „joc”: seara o sparg, noaptea mă privesc în cioburi, dimineaţa o refac…
      se întîmplă să mă tai în cîte un ciob ori să nu „nimeresc” totdeauna, în refacere, locul exact al fiecăruia…
      d-ale mele :lol:
      poemul ăsta m-a făcut să caut o lectură recentă, Cărţile Blestemate-Jacques Bergier, ai citit? (Cartea lui Toth)
      oglinda… m-au fascinat întotdeauna „glumele” ei
      şi ale tale-mi plac, mult ;)

  4. Privitul asta in oglinda prea des nu face bine la psihic. Am deveni niste pesimisti irecuperabili, iar viata-i numai una. Dumnezeu ne-a dat si uitare si iertare si nitica nesimtire tocmai ca sa haladuim ceva mai mult pe pamantul asta.

    1. Simona,
      nici să crezi că o fac des
      da’ şi cînd o fac, o fac „bine” :lol:
      cred că-s în perioada „nesimţită” că prea s-au strîns multe „simţite” şi-am cam dat pe dinafară
      funcţionează autoreglajul, har domnului

Lasă un răspuns

