Poemul de seară

POEMIX-IULIAN TĂNASE

-Cînd vom muri-

 

În ziua cînd vom muri, totul va fi la fel
nimic deosebit nu se va intîmpla
undeva, într-un bar pustiu, pe o stradă retrasă din centrul pamîntului
un barbat va mîngîia o femeie
iar muzica va cînta în zadar pentru amîndoi
memoria peștilor va fi la fel de blazată ca întotdeauna
în ziua cînd vom muri, sfîrșitul lumii își va amîna
avanpremiera pentru mai tîrziu
nimic deosebit nu se va întîmpla, totul va fi la fel
prietenii vor supraviețui dezastrului
mama va plînge puțin și se va cufunda în uitare
cîteva persoane se vor îmbraca în negru și le va sta bine
totul va fi la fel cînd vom muri
oricine îi va supraviețui oricui
fiecare va putea trăi fără oricare
tinerele femei își vor plimba frumusețea pe străzi
îndrăgostiții își vor lua sentimentele de braț
și le vor duce la un film care, a doua zi, va lua
premiul Oscar pentru cel mai bun sfîrșit
în ziua cînd vom muri, totul va fi la fel
soarele va fi puțin trist, poate, dar din cu totul alte motive
fumatul va cauza în continuare cancer

și oamenii își vor fuma propriile tumori
la o cafea înecată în propria cofeină
totul va fi la fel cînd vom muri
prietenii ne vor suna să ne întrebe ce mai facem
iar noi le vom spune, pentru prima dată, adevărul.
Timpul – el, singur – ne va conduce pe ultimul drum
și apoi, împăcat, se va întoarce acasă.

Snail_House_by_rorylanelutter

4 gânduri despre “Poemul de seară

  1. Pe POEMIX (blog)am vazut si asta:”Tu mi-ai spus: MAI VORBIM NOI CÎND O SĂ MURIM“. Preocupare? Si asta :„Nu uita că viaţa este o moştenire de familie!“ Iubitafizicianul mai zice:’octavian, deci asta era. într-o zi vom afla că, de fapt, nici noi nu existăm”. Si cea mai buna, sunt doua, da’ se leaga, parerea mea: „Adică ori sîntem nemuritori, ori scriem testamente, ce naiba!” si „N-ai cum să nu pui nemurirea lui Dumnezeu în legătură cu cele două testamente.” E o preocupare a unui poet adevarat.(?= la preocupare, DA= la poet adevarat.)Imi place mult Iulian Tanase.Si poezia aleasa de tine, CELLA.

    1. Mirela,
      POEMIX este un „loc” pe care, pînă de curînd, îl ţineam doar pentru mine…
      sunt multe lucruri acolo care rezonează, adică eu rezonez cu ele
      Iulian Tănase este o persoană specială, părerea mea
      poemele lui sunt mai dificil încadrabile, le am pe toate dar „le scot” cu parcimonie, încă
      orice aş spune eu, mi se pare redundant
      (şi) poemul de-aseară este o stare a mea… toate… sunt stări ale mele „scrise” de ceilalţi
      ce să-ţi spun, faptul că măcar şi ţie-ţi place mă face să-mi reconsider nişte intenţii pe care le aveam, mulţumesc!

Lasă un răspuns

