„Discours sur le bon sens considéré comme paradoxe” – I –

Alexandru-Paleologu-Carti-Bunul-simtMi se întîmplă adesea să mă înşel. Recunosc. Dar la fel de adesea, urmează ceva, poate, inexplicabil(unora) : REVELĂRI. Nu mă întreb de unde vin. Nu-i cazul, este străin naturii mele. Cum să mă întreb … este axiomatic.

Am să încep azi, poate nu o să mă ţină dar realul excede uneori derapajul meu virtual, o seamă de alunecări prin gîndurile unor oameni care îmi marchează constant drumul în dimensiunea asta efemeră.

Continuu să cred că trăim într-o hologramă spaţială, că evoluţia noastră depinde doar de noi şi că, într-o respirare temporală binevoitoare, ne vom întoarce acasa noastră curînd.

Azi, realul mi-a dat încă o probă de „viaţa bate filmul … de departe” aşa încît fac apel, că atîta mă duce mintea ;) la un reper constant, printre multe altele,

ALEXANDRU PALEOLOGU – BUNUL SIMŢ CA PARADOX

Tema ? Un bărbat plîngînd de neiubire şi mult mai mult. Aş vrea să înţelegeţi şi faptul că nu sunt „feministă”

Prietene, pe lîngă cele ce ţi le-am spus ascultă şi asta, am să-ţi trimit şi cartea desigur :

„Avem în general  cu privire la însuşirile bărbăteşti nişte reprezentări cam stereotipe şi nişte preconcepţii. De exemplu, că nu e bărbătesc a plînge, a fi cochet, a fi sentimental, a cunoaşte frica. Apoi că un bărbat trebuie neapărat să se priceapă la reparat o sonerie, de pildă, sau la alte lucruri mecanice, să se descurce în treburi administrative şi utilitare, să fie răzbătător, să nu fie credul, naiv, romanţios.

Toate acestea sunt nişte prejudecăţi foarte ordinare. Găsesc că un bărbat care nu se lasă prostit de lacrimile şi eventual minciunile femeilor prezintă un minus de virilitate. Esenţialmente bărbătească este perpetua mirare în faţa fenomenului acestuia atît de ciudat, de straniu, care e femeia : adevăraţii, marii amanţi au imaginaţia obsedată de întrebarea fără de răspuns : comment peut-on be etre femme ? Pentru ei actul erotic este o investigaţie frenetică în sufletul femeiesc. Cît de frumoasă şi în firea lucrurilor este intervenţia salvatoare şi competentă a femeii, cu superioritate protectoare şi tandră, la descumpănirea bărbatului, eventual savant, om politic sau artist, în faţa unui nasture lipsă sau altui accident de asemenea fel !.

Curajul fizic şi cel moral nu sunt calităţi exclusiv virile; … Curajul nu exclude frica dar o domină şi poate că implică în fond un oarecare gust secret pentru ea, chiar dacă, aşa cum spune Malraux, el vine dintr-un sentiment de invulnerabilitate.

Un mare abuz de pilde voiniceşti în educaţia băieţilor a viciat imaginea ideală a bărbăţiei, …”

Nu ştiu ce credeţi voi, bărbaţi şi femei, prieteni.

Mi-ar plăcea să aflu deşi vă aud rar … mai mult gînduri … în panoul de comandă al locului.

Picture 064


7 gânduri despre “„Discours sur le bon sens considéré comme paradoxe” – I –

  1. Buna ziua draga CELLA!
    Si eu care credeam ca holograme vom fi vesnic(stafiile sunt holograme) :)
    Am o perioada pur pragmatica,citesc la tine si nu inteleg nimic,de aceea nu comentez.Tu stii ca nu ma bag unde nu ma pricep cat de cat :P

    1. Eiza,
      of Doamne, chiar aşa de nenorocit de neînţeleasă-s ?
      nu pot crede :(
      păi ÎNTREABĂ-MĂ dragă …
      o să mă demoralizez iar şi nu o să mai scriu nimic … pun poeme şi tuburi şi gata
      ce să fac ? încerc să ajut, cum mă pricep şi se pare că nu mă pricep mai deloc, prietenii să stea cît mai mult de vorbă cu ei înşişi, să-şi pună întrebări, să se autocunoască … să vrea mai mult decît papa, sepsul, jobul, proximitatea cinică şi goana neobosită spre nicăieri … ce luăm cu noi, acasa noastră ? zădărnicii …
      trăim vremuri întortocheate, ne înstrăinăm tot mai mult unii de ceilalţi, nu găsim totdeauna în noi ceea ce avem nevoie şi căutăm aiurea …
      sunt atît de multe … uite, mai că-mi vine să mă las păgubaşă … la ce-mi trebuie ? am destule „ale mele”
      virtualul ăsta-i doar o perdea de fum uneori, alteori un zid …
      am prea mult de dat şi nu-i cine primi …
      rămîn în real, măcar acolo văd ochii oamenilor şi mi-este mult mai uşor să văd sufletul

  2. CELLA,
    nu ma intelege gresit,te roooog…am spus ca am o perioada, ca am mintea ocupata cu problemele astea ale mele si tu stii ca eu sunt convergenta rau de tot si mai mereu simplific totul pana la un punct,punctul focalizat.Asta spuneam,ma scuzam, cumva, ca nu prea comentez.Sincer,eu la tine intru ca sa mai invat cate ceva,ca sa vad ce mai faci,ca sa-ti cunosc prietenii si fiindca movul ma atrage ;) Glumesc :) Te imbratisez si vreau sa te gasesc in fiecare zi aici,eu nu lipsesc dela intalnire(uita-te in spate…le blogului :) ).Pa,pa!

    1. Eliza,
      iartă-mă … m-am întors tîrziu
      nu de comentarii am eu nevoie draga mea, am nevoie de voi, prietenii mei
      să vă ştiu aici … of, mă …
      sigur că văd „în spate”, uneori chiar rămîn minunată de cine-i pe-acolo
      eu am vorbe doar cu şi pentru voi, am spus doar de-atîtea ori că nu mă pricep la scris
      eu îs cu oralul ;) şi cu cititul … asta-i
      şi nu mai zi „mov” că mi se face rău :-P
      am să-ţi trimit flacăra violet, să vezi diferenţa … of, mă … tocmai tu ? :lol:
      noapte senină şi ai de grijă, te bat …

  3. fara sa fiu nici eu feminista, partea aceasta „Găsesc că un bărbat care nu se lasă prostit de lacrimile şi eventual minciunile femeilor prezintă un minus de virilitate. Esenţialmente bărbătească este perpetua mirare în faţa fenomenului acestuia atît de ciudat, de straniu, care e femeia : adevăraţii, marii amanţi au imaginaţia obsedată de întrebarea fără de răspuns : comment peut-on be etre femme ?” as afisa-o undeva sa o vada toti barbatii
    a intelege misterul unui femei = virilitate
    merci cella, am sa caut cartea

    1. Gala,
      este doar un gînd dintr-o carte cu adevărat „de citit”
      dacă doreşti, sunt fericită să ţi-o trimit
      cărţile de suflet le iau, totdeauna, în cîte exemplare îmi permit … această carte este una dintre multele …
      este important pentru mine să le dăruiesc acelora care simt că le vor …
      am să recidivez cu părţi din (şi) această carte, este cu adevărat deosebită
      îţi mulţumesc de trecere

Lasă un răspuns

