Zmeu’ şi Veneţia „mea”

Picture 019Avînd o pedispoziţie profesională de a fi într-un permanent oratorism cu „mediul înconjurător” mi se întîmplă să fiu, din cînd în cînd, luată prin surprindere de cîte cineva. Rar, da’ bine. Rămîn o fracţiune de secundă fără replică, ceea ce mă păleşte pe mine prima, şi apoi mă uit la subiectul care a reuşit minunea. Şi zic ce-mi vine standard  „alo, ejti bine, nu vrei un pahar cu apă că m-aş duce să mă uit în oglindă să-mi văd heraldica mutrei „.

Aşa, zilele trecute mi s-a întîmplat să fiu surprinsă de unde şi de cine şi cu ce nu mă aşteptam  de nici o culoare.

Neatenţia mea a fost la punctul maxim, jos.

Toată lumea bătea apa în toate direcţiile. Cu politica, cu meciurile, cu şomajul, copii-soţii-soţi-ciorbe-etc-urile zilnice.

Subiectul regină sau cireaşă sau orice altă denumire şablon : CONCEDIU!, VACANŢĂ!, IEŞIRE LA… cu toate variantele şi derivatele  de sezon. Normal, m-au pierdut din prima, nu am tangenţe cu…

Lovitura de graţie am primit-o pe la 13 p.m. odată cu livrarea corespondenţei.

Am fost prinsă pe picior greşit fiindcă eram singură la locul păliturii. Ceilalţi, sosiţi post factum, au asistat doar la spectcolul de jocuri şi lumini.

Ghinion. Au pierdut elementul surpriză ceea ce nu înseamnă că nu s-au bucurat de rezultat : l-am „lămurit” pe Zmeu’ să-şi schimbe destinaţia de vacanţă.

Aplauze şi behăituri furtunoase că rîsete nu puteau fi numite. Ai mei  „se rîdeau, că expresia exactă nu pot să o spun, am şi eu micile mele orgolii.

A, cine-i Zmeu’?. Credeam că ştiţi. ZMEU’ este poştaşul nostru de labirou, tocmai întors cu fotografii din excursia lui la Veneţia.

Pălitura primită de mine ?

Zmeu’ m-a etichetat, scurt, „tu eşti comunistă, mă”. Daaaa…

Am rămas, cum ziceam, siderată. Că dacă zic ca viţica la uşa raiului se bucură, rău, cîţiva.

Da, mă, rămăsăi mută şi cu replica în gît:” fată eşti tu!, bă”.

Păi situaţia dramatică a fost aşa : după vizualizarea fotografiilor lagunare i-am zis lu’ Zmeu’

„-Auzi, Veneţia ta îi kiki-mik, mă, du-te şi tu într-un loc să ai ce povesti la copii; du-te la Sankt Petersburg, pietonule”.

Şi el : „-A, deci tu eşti comunistă, da? „

Deci… nu aţi vrea să ştiţi ce şedinţă a urmat după dezmeticirea mea… vă scutesc de amănuntele picante că în viaţa reală am o coloratură verbală care acoperă tot spectrul.

Rezultatul este aşa: Zmeu’ împreună cu noi căutăm sejururi, pentru el… la Sankt Petersburg.

Veneţia mea, ever.

Şi să nu mă întrebaţi ce părere am despre Veneţia că nu o să spun. Pute, dragă, da-i „pă liste”. Pă lista mea mea, NU !

Şi, cum se întîmplă în viaţă, am mai şedinţat doi, ieri: RUSIA MAIA LIUBIOV, ai grijă de prietenii mei. Şi am văzut, în vizita de seară,  CASTELE. Ştiţi ceva, alea-s poveşti. Eu am CASTELELE MELE iar mîine la 13 p.m. ZMEU’ îşi ia porţia vizuală de sedimentare a cunoştinţelor ce i le-am inoculat săptămîna trecută.

Picture 022Pregătirea o să fie însoţită de fond muzical adecvat. Asta pentru că ştiu, din proprie experienţă, că muzica este limbaj universal, printre altele, iar lui Zmeu’ îi place muzica.

Îl iau tare, să-l derutez. Aşa că m-am gîndit să nu-l dezamăgesc, dacă tot m-a catalogat „comunistă”.

O să asculte VÎSOŢKI şi dacă nu l-oi convinge eu să nu-mi suneţi „te pup pe portofel” cînd plecaţi în vacanţele voastre. Ceea ce vă doresc nerugată: PLECAŢI DRAGILOR…

ÎN RUSIA !!!

Din păcate eu nu  pot  pleca anul ăsta şi îmi împart regretele cu oameni dragi şi la fel de neconsolaţi ca şi mine, de neplecarea asta spre RUSIA „noastră”, aceea din suflet. Dar măcar eu am fost, nu o dată,  şi am să mai MERG NEGREŞIT. Mereu mă întorc în iubirea aceea. Asta sigur.

Doamna ANA şi irepetabilul Domn VANIA sunt şi domniile lor la fel de plini de regrete, poate la anul, cine poate şti… Oricum, pentru consolarea noastră comună am un mic dar ;)  noi,Matriochka_cristal_gus fetele cu cristalul şi simbolurile, dl.V. cu reclama conţinutului.

Şi, ştiţi ceva, am milioane de amintiri şi de trăiri şi poveşti cît lumea despre drumurile, oamenii, locurile, minunile ruseşti, le am în minte şi în suflet. Amintirile mele din viitor că sunt aproape convinsă că eu am mai fost cîndva acolo. Mergînd am avut revelaţii şi m-am simţit „aparţinînd”. Dar despre astea, poate, altă dată. Dacă o să vreţi, dacă o să pot, dacă…

40 de gânduri despre “Zmeu’ şi Veneţia „mea”

  1. Rusia e o tara frumoasa. Eu as zice chiar ca e o Romanie la dimensiuni mult mai mari. La o analiza mai atenta exista similitudini cu noi in multe domenii.Ei au in plus arme nucleare… :)Iar limba rusa am invatat-o mult mai usor, fara a-mi innoda limba precum ma obliga uneori engleza… :) O excursie in Rusia sigur e o experienta interesanta… :)

    1. Adrian,
      RUSIA este o ţară fascinantă şi crede-mă că nu am găsit asemănări cu România, poate unde nici nu le-am căutat
      România este „patria”, nu o compar aşa cum nu-mi compar părinţii ;)
      niciodată nu am să mă raportez la Rusia şi „rusesc” decît sufleteşte, n-are nimic în comun Rusia „mea” nici cu politicul şi nici cu aversiunile în necunoştinţă de cauză ale nimănui; eu am să vorbesc mereu doar de mine, de experienţele şi de trăirile mele, absolut personale, fiind un om dificil de influenţat în „stări” şi „trăiri” ;)
      am avut în liceu o profesoară rusoaică care a avut o influenţă binecuvîntată asupra mea : mi-a deschis porţi care existau deja în mine dar care, fără iubirea ei, ar fi putut rămîne timp îndelungat închise
      dacă am adorat să scriu la o materie aceea a fost
      dacă o să ai un prilej nu rata o vizită în RUSIA şi apoi să-mi spui, dacă o să mai ai cuvinte :lol:
      îţi doresc din tot sufletul să ţi se întîmple

      1. Nu cred ca voi avea vreodata ocazia sa merg in Rusia.In 1988- 1989 aveam ceva proiectat prin BTT,cred ca la Novosibirsk, dar au intervenit evenimentele din decembrie 1989 si s-a amanat totul sine die.Daca mi-am dat cu parerea despre Rusia m-am bazat pe contactele mele de dupa 89 cu rusii veniti pe la noi in piete, targuri sau cu alte treburi. De asemenea am avut si eu parte de profesori de limba rusa extraordinari,care au avut ocazia sa mearga la specializari si ne-au vorbit elogios despre Rusia.Cand am zis ca Rusia are similitudini nu m-am referit la politica.M-am referit la caracterul oamenilor,la cultura,la viata sociala. Desigur o excursie in Rusia e o experienta unica, ce nu trebuie ratata,dar in cazul meu e foarte putin probabila.. :( Asa ca ma voi limita la documentarele de pe multele canale TV care le am la dispozitie.. :)
        @Lucia Verona Asa cum zici,si pana la Baia Mare sau Oradea de am ocazia sa calatoresc tot interesant mi se pare.Oradea chiar fascinanta,desi pana in 1975 am fost oradean cu acte in regula… :)

        1. Adrian,
          să nu văd emoticoane triste, da ?
          nu poţi şti niciodată ce îţi rezervă viitorul
          n-am vrut să te supăr, sunt şi dintre aceia care fac automat catalogări în funcţie de aparenţe care de cele mai multe ori pe lîngă că sunt superficiale sunt şi dureroase (în cazul meu); nu te explica că ne ştim ;) exprimă orice părere fără nici o rezervă, în „locul ăsta” io-s ŞEF :lol: libertatea de opinie-i suverană în limitele respectării libertăţii celorlalţi, doar suntem o mare „familie” virtuală, învăţăm unul de la celălalt să ne cunoaştem pe noi, hai … să-ţi văd zîmbetul, plzzzzzzzz
          eu sunt prima care dau tonul, fiecare postare este doar un pretext să pălăvrăgim despre orice

          1. Deocamdata viitorul apropiat imi rezerva o concediere discutabila, in stil real fara egal. Pentru mine s-ar putea sa vina ca o izbavire… :) desi contextul actual e cam nefavorabil.
            Chiar nu ma supar, nu am de ce.Cel putin pe blogurile pe care le urmaresc intalnesc o multime de oameni educati, cu o vasta cultura, de la care numai de invatat am. Poate de aia intru des pe blog sa cunosc oameni, sa vad ce mai zice unul-altul, mai aflu noutati. In cateva cuvinte sa ma mai slefuiesc un pic si la vocabular, si la minte… :D

                  1. :D Acu pricepui.Ma pregatesc sa fac un nani pentru ca diseara merg la lucru.Avem inventarul anual si dupa aia Dumnezeu cu mila… :) :(

                    1. Adrian,
                      somn uşor :lol: şi inventar milos ;)
                      eu stau în hamac şi citesc dar parcă-i prea cald …
                      începe să miroasă a friptură, fac unii „disc” şi nu mă pot concentra la citit că TANO are chef de joacă şi tot restul lumii îi ocupată cu beruitul

  2. Cred că voi regreta întotdeauna că n-am fost la St.Petersburg încă de pe vremea cînd era Leningrad. N-am fost nici la Moscova… Poate am să ajung vreodată…
    Dar am fost la Veneţia, de trei ori, nu e kiki-miki. E un muzeu. E foarte frumos. Mai ales la 7 dimineaţa, cînd turiştii dorm şi poţi întîlni veneţieni veritabili, bîndu-şi cafeaua la bar.
    Am fost şi la Amsterdam, alt oraş în simbioză cu apa – e minunat, oraşul e mai viu decît Veneţia, oamenii sunt veseli şi ferice (unii zic că li se trage de la consumul de „iarbă”).
    Cînd e vorba de văzut lumea, nu cred că putem spune „asta-i nimic, stai să vezi cutare”, sau cum spunea un tip căruia o prietenă îi vorbea entuziastă despre Paris, iar el răspundea „La noi pe Tîrnava e mai frumos”. Eu zic că este altfel de frumos. Nu se exclud. Orice călătorie, fie şi numai pînă în satul vecin, e o experienţă.

    1. Lucia Verona,
      eu am fost în multe locuri în RUSIA, de la Latvia şi Letvia pînă dincolo … prin Kiev, Moscova, Sankt Petersburg etc.
      ar fi mare păcat să ratezi o „ajungere”, dacă ţi-aş povesti eu sunt convinsă 100% că te-ai duce
      în postarea asta nu am intenţionat să compar nimic cu nimic, am făcut doar o sugestie de vacanţă subiectul fiind în această perioadă supralicitat
      îmi place să vorbesc despre ce ştiu destul de bine, despre ce iubesc, despre ce a lăsat urme în mintea şi sufletul meu
      Veneţia „era văzută” şi Doamne fereşte să am o cît de mică aversiune faţă de ea ori vreun alt loc geografic :lol:
      dacă aş putea precum vreau aş fi pe un drum nesfîrşit … plecată mereu spre altundeva
      cît despre oraş muzeu … offffffff, aseară mi-am răsfoit ghidurile aduse din una din călătoriile ruseşti, Sankt Petersburg-ul este el, întreg un muzeu în muzee iar împrejurimile … feerie
      sunt canale şi poduri „veneţiene” ;) cît încape dar nu, nu am să fac comparaţii, du-te să vezi şi, mai ales, nu făcînd „turism organizat” :lol:
      este complet nerecomandabil în cazul Rusiei, eu una aşa zic, în perfectă cunoştinţă de cauză

  3. Daca vei merge vara la Sankt Petersburg sau la Moscova vei vedea ca e plin de turisti din sud-estul Asiei, dar si de chinezi. Toti stau minute intregi pe loc si privesc extaziati in jur. Zici ca sunt sunb efectul unui anestezic …

    ,,, si bine ai zis atunci cind ai pomenit de muzica lui Vysotsky :)

    http://www.divshare.com/download/4518064-12b

    1. X,
      am fost vara la Sankt Petersburg şi am ocolit de fiecare dată „turismul de grup” ;)
      singurul loc unde nu am putut să o fac, ştii bine de ce, a fost Ermitajul
      în rest, mă descurc suficient de bine încît să fac abstracţie de extaziaţi :lol:
      muzica lui V. am pus-o special pentru tine, speram să o găseşti şi să înţelegi că-ţi transmit încă o dată regretul de a-l fi „ascuns” pe IL ;)

    1. Noapteaiguanei,
      ceea ce îţi doresc din tot sufletul
      eu am fost, nu este o întreprindere uşoară şi ar fi indicată o şedere de măcar o lună doar pentru Ermitaj, vorbesc cît se poate de serios

  4. Draga CELLA,vad ca ai fost foarte ocupata in ultimul timp si tot ti-ai luat cateva momente pentru o calatorie in iubitul Sankt Petersburg.Sper sa ti se indeplineasca visul si sa ajungi acolo,dar sa-i iei si pe Vania cu sotia lui.
    Daca oi mai fi pe aici,abia astept sa va ascult povestile si sa vad locurile vizitate.
    Cat priveste serviciul colegii si discutiile…cred ca nu mia-r mai placea.Prea urat a fost in perioada dinainte de „final”.
    O duminica minunata si multa iubire!

    1. Găbiţa,
      păi eu am fost în Sankt Petersburg, nu o dată … :lol:
      că m-aş mai duce, de ieri, asta nu-i o noutate şi tu ştii foarte bine că doar am „vorbit” de-atîtea ori la tine despre …
      cît despre vise … sunt doar pentru relaxare şi meditaţie, nu visez mai deloc decît cu ochii deschişi pe dinăuntru ;)
      duminică minunată şi ţie, la iubire lucrăm, nu o să o săvîrşim niciodată lucrînd-o

        1. Gabi,
          merci, şi eu sper
          tu mereu găseşti lucruri minunate în virtual, eu nu prea am timp să caut şi drept să-ţi spun nici răbdare, prefer altele ;)

  5. Am impresia, total gresită, desigur, că e aproape imposibil de ajuns acolo. N-am fascinatia Rusiei, nu e pe lista mea „to do” în top 10, dar nu mi-as refuza o excursie la St. Petersburg.

    1. Călin Hera,
      vaiii :lol: să n-ai fascinaţia Rusiei ? nţ, nţ, nţ :lol:
      că doar n-om avea toţi aceleaşi „fascinaţii” … dacă ai ocazia nu-ţi refuza un drum de Sankt Petersburg, întreabă-ţi colega ;)
      oricum, garantez eu că dacă mergi o dată mai vrei, parole d’honneur

  6. În Moscova n-am fost decât pe 2 aeroporturi, iar în celelalte n-am avut onoarea. Dar aştept impresii de la tine „altădată, dacă o să poţi, dacă…” :)

    1. Neliniştitu’
      auzi, am înjurat Aeroflotu’ ăla de n-am avut aer :lol:
      ăia nu pilotează avioane, crapă timpanele la cetăţeni cumsecade
      eu am aterizat şi decolat de pe Şeremetievo iar în interior am circulat cu nişte avionaşe traca-maca
      dacă ţi-aş povesti „aventurile” mele tu ai fi apt de-un bestseler d-ăla de prăpădeală, cum tocmai citesc io unul acum ;)
      impresii nu mai pun p-aici că nu-i lumea amatoare, mai vedem, mai cujetăm, mai-iunie-iulie :lol:
      să ştii că io nu poci comenta la postarea ta, roşesc căsuţa şi-s numa’ băieţi p-acolo, consideră că ascult muzică cîntată la orgă, m-ai lecuit de Chopin pă seara asta :-P

      1. Putem şi-n particoler, bre! :))
        Nu ştiu cum e Aeroflotu’ pe intern, da’ de la Maskva la Bucale, am venit cu-n Tu-134 care avea tabla ondulată pe aripi, iar în scaun stătea, cu genunchii la gură, aşa era de mare locu’. Ca să nu-ţi zic că aveau nişte stiurazi (că nu mi-am dat seama care erau fetele, probabil băieţii ăia cu fuste, he-he!) graşi, blonzi şi cu feţe roşii. :lol:

        1. Neliniştitu’
          bre, putem ce vrem că d-aia suntem spirite libere ;)
          io, cu Aeroflotu’ tot bucale-Moscova şi viceversa, da’ aveau un stil la aterizare că dacă nu-ţi controlai la timp decompresia ăla erai … şi io cum scufundări n-am făcut că-s uşor claustrofobă îţi poţi da seama ce iatagane-n timpane am avut de gestionat; mi-am amintit istoria recentă ;) şi că Ştefan cel Mare e în adn-ul propriu şi la falsificarea istoriei ziceau ăia că i-a tot caftit pă turci :lol: aşa că mi-am descîntat urechile cu „mama lu’Ştefan cel Mareeeeeeeeee ”
          pă’ intern n-am mai stat să văd ce libelule erau alea că oricum eram mai mereu picată de oboseală; în Rusia distanţele-s chiar ceea ce se spune despre ele iar eu mi-am exersat la greu şi mersul pe jos să aibe lumea de ce zice că am piciorul frumos
          şi să-ţi mai zic ceva, rusoaicele-s frumoase de pică, măi … io nu ştiu ce-ai văzut tu în avioane cred că aveau ăia un plan de derutare din faşă a terorismului sau ceva …
          de bărbaţi nu vorbesc că mă ia de urechi o amintire nevindecată ;)

  7. Ador Rusia pentru spiritul ei cu adevarat creştin şi pentru valorile pe care le-a dat lumii.Daca mergi vreodata …ia o petala dintr-o floare si pentru mine!Nu cred ca voi ajunge acolo decat cu mintea…

    1. Mălina,
      suntem două deja :lol:
      am fost şi m-aş mai duce, ieri dacă s-ar putea, cît despre mintea mea şi călătoriile ei … of şi vai

  8. Iubesc Rusia.M-a fascinat in primul rand literatura.Apoi filmele.Noroc cu Cinemateca noastra bucuresteana , unde-am vazut in timpurile cand se statea la coada la bilete de la 4 dimineata, toate filmele rusesti, incepans cu Potemkin si terminand cu @Cinci seri”, de exemplu.Cat despre muzica lui V…
    Saracu’ Andrei Makine, sta in Franta da’ tot despre Rusia scrie.Sper sa ajung in Rusia anul viitor, oricum in cursul vietii astia.Culmea ironiei, pe timpul comunistilor era o bagatela sa mergi acolo, azi-un vis !Sic transit gloria mundi.

    1. Lisandru Cristian,
      îţi doresc să ţi se împlinească dar nu rata Sankt Petersburgul dacă tot ai ocazia să mergi; este mult mai ofertant pentru o singură vizită în Rusia
      Moscova-i mult mai ternă şi rece, frumos dar nu atît de „plin”
      de fapt ce tot zic io aici du-te oriunde în Rusia n-ai să regreţi

Lasă un răspuns

